زندگینامه: گری اولدمن ( ۱۹۵۸-)
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۴۸۲۱
به گزارش همشهری آنلاین، گری اولدمن ( Gary Oldman) زاده ۲۱ مارس ۱۹۵۸ هنرپیشه انگلیسی مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی سال ۲۰۱۸ با بازی در فیلم «سیاهترین ساعت» برای اولین بار برنده جایزه اسکار شد. اولدمن فعالیت هنریاش را از ۱۹۸۰ در تئاتر شروع کرد. پس از اجرای چند نمایش در تئاتر وست اند لندن به شهرت رسید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازی در فیلم سید و نانسی (۱۹۸۶) که اولین فعالیت سینماییاش بود، باعث شد روزنامه ایونینگ استاندارد جایزه بهترین بازیگر تازهکار را به او اعطا کند. در ۱۹۸۸ عازم آمریکا شد و با بازی در چند اثر ارزنده خود را بازیگری صاحب سبک معرفی کرد. اولین فیلمش در آمریکا فیلم حقوق جنایی (۱۹۸۹) است. وی پس از سالها نقشآفرینی در سال ۲۰۱۱ برای فیلم بندزن خیاط سرباز جاسوس در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شد.
تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس | ساخته توماس آلفردسون سیاهترین ساعت | غوغای گری اولدمن در قامت چرچیلدر دههٔ ۹۰ میلادی استعدادهای گری اولدمن بیش از پیش کشف شد و وی توانست در نقش اصلی فیلم «دراکولای برام استوکر» ظاهر شود و در ادامه در فیلمهای مهم و محبوبی از جمله «لئون» و «عنصر پنجم» ظاهر شود و به محبوبیت بالاتری برسد. گری اولدمن در سال ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم «بندزن خیاط سرباز جاسوس» نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد اما رقابت را به ژان دوژاردن برای فیلم «آرتیست» باخت.
بندزن خیاط سرباز جاسوس ۲۰۱۱ سیاهترین ساعت ۲۰۱۷ فیلمشناسی ۱۹۸۶ سید و نانسی ۱۹۸۸ مسیر ۲۹ ۱۹۸۹ حقوق کیفری ۱۹۹۰ روزنکرانتز و گیلدنسترن مردهاند ۱۹۹۱ جیافکی ۱۹۹۲ دراکولای برام استوکر ۱۹۹۳ داستان عاشقانه واقعی ۱۹۹۴ لئون حرفهای ۱۹۹۵ داغ ننگ ۱۹۹۶ باسکیت ۱۹۹۷ عنصر پنجم ۱۹۹۸ گمشده در فضا ۱۹۹۹ عیسی ۲۰۰۰ رقیب ۲۰۰۱ هانیبال ۲۰۰۳ کوتاهی پا مشکلی نیست ۲۰۰۴ هری پاتر و زندانی آزکابان ۲۰۰۵ بتمن آغاز میکند ۲۰۰۵ هری پاتر و جام آتش ۲۰۰۶ جنگل دورافتاده ۲۰۰۷ هری پاتر و محفل ققنوس ۲۰۰۸ شوالیه تاریکی جیمز گوردون ۲۰۰۹ متولدنشده ۲۰۱۰ کتاب عیلی ۲۰۱۱ شنلقرمزی ۲۰۱۱ پاندای کونگفوکار ۲ ۲۰۱۱ هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم ۲۰۱۱ بندزن خیاط سرباز جاسوس ۲۰۱۲ شوالیه تاریکی برمیخیزد ۲۰۱۲ بیقانون ۲۰۱۳ توهم ۲۰۱۴ پلیس آهنی ۲۰۱۴ طلوع سیاره میمونها ۲۰۱۵ کودک ۴۴ ۲۰۱۶ مجرم ۲۰۱۷ فضای میان ما ۲۰۱۷ محافظ مزدور ۲۰۱۷ تاریکترین ساعت ۲۰۱۸ قاتل شکارچی ۲۰۱۹ قاتلین ناشناس ۲۰۱۹ رختشویگاه یورگن موساک ۲۰۲۰ زنی پشت پنجره ۲۰۲۰ منک کد خبر 556219 برچسبها مجله زندگینامه سینمای جهانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: بهترین بازیگر گری اولدمن هری پاتر ترین ساعت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نمایشهای بدون سلبریتی شگفتانگیز هستند/تئاتر باید تماشاگر را به چالش بکشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «اسب قاتلین» از ۱۹ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است. فرزاد پریدار، این روزها در نمایش «اسب قاتلین» نقش کشیش یا مانوس را بازی میکند.
پریدار درباره تجربه حضورش در «اسب قاتلین» به خبرنگار آنا گفت: در نسخه اصلی نمایشنامه؛ کشیشی به نام مانوس به واسطه طمع، خودش را به شیطان میفروشد. ولی در اجرای ما به صلاحدید کارگردان، مانوس در واقع فردی کلاهبردار است که خود را به جای کشیش جا زده است و این کار من را به عنوان بازیگر دچار چالش میکند، چون درواقع باید دو نقش بازی کنم، ولی وجه تمایر نقش من نسبت به بقیه نقشها این است که یک تیپ را بازی میکنم و از آنجایی که من ذاتاً بازیگر تیپیکال هستم این نقش برایم جذاب است.
او ادامه داد: تماشاگر در نمایش «اسب قاتلین» با اعجاز نور، صدا و قابهای زیبایی روبرو میشود. وجه تمایز نمایش «اسب قاتلین» نسبت به نمایشهای دیگر تغییر صحنه است، صحنهها خیلی سریع و در تاریکی مطلق از این رو به آن رو میشوند و واقعا چیزی شبیه شعبده بازی اتفاق میافتد.
پریداربه اهمیت نوردر این نمایش اشاره کرد و گفت: محمد هاشم زاده کارگردانی است که کار با نور را خیلی خوب میفهمد و در این نمایش هم به بهترین شکل از نوراستفاده کرده و در واقع نور جزئی از بازی و بازیگرهای اصلی این نمایش است.
او با اشاره به اینکه نمایش «اسب قاتلین» روایت خطی ندارد توضیح داد: همین موضوع باعث میشود تماشاگر وقتی به خانه میرود هم ذهنش درگیر این نمایش میماند، پازلها را کنار هم میچیند و از کشفهای جدیدش لذت میبرد. این به چالش کشیدن فکر تماشاگر به نظر من بسیار جالب است و خیلی از مخاطبان به ما گفتند یا برایمان نوشتهاند که این نمایش را باید چند بار دید.
این هنرمند شیرازی اجرا در تهران را برای کسانی که از استانها و شهرستانهای دیگر میآیند رویدادی بزرگ ارزیابی کرد و افزود: به هر حال تهران پایتخت است و هنرمندان بهتر دیده میشوند. مخاطبینی که در پایتخت تئاتر میبینند حرفهایتر هستند، چون تئاترهای مختلف ازشهرهای ایران و حتی خارج از کشور دیده اند و برای بازیگر اجرا در مقابل مخاطبی که تئاتر را میشناسد خیلی ارزشمند است و باعث میشود که بیشتر تلاش کند و در نتیجه اجرای با کیفیت تری ارائه کند.
پریدار افزود: ما هیچ سلبریتی نداریم، ولی نمایش اسب قاتلین در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر جوایز را کسب کرد. متاسفانه بعضی اوقات، فقط حضور سلبریتی برای مخاطبین اهمیت دارد و خیلیها به تماشای آثاری که چهرههای شناخته شده ندارد نمیروند، درحالی که حضور یک بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون و تئاتر؛ به تنهایی تضمین خوب بودن آن اثر نیست و همچنین ممکن است تماشای نمایشی که هیچ چهرهای ندارد، تماشاگر را شگفت زده کند.
این بازیگر، حضور هنرمندان شهرهای دیگر در تهران را در ارتقا سطح تئاتر کشور بسیار موثر دانست و گفت: در تهران سطح رقابت از سایر استانها بالاتر است و وقتی هنرمندان شهرهای دیگر برای اجرا به تهران میآیند سعی میکنند به بهترین خودشان تبدیل شوند و این انگیزهای است که بازیگر، تلاش کند از لحاظ تجربه اجرا ومطالعه و سواد کاری؛ سطح خود را ارتقا بدهد و از مسئولین و دستاندرکاران حوزه نمایش درخواست میکنم از پتانسیل شهرستانها بیشتر استفاده کنند.
انتهای پیام/