رقابت عاشقانه همبازی تلویزیون با جاسوسبازی و کمدی!
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۰۴۱۳۹
سریال "همبازی" این روزها با موضوع اشتغال و ازدواج جوانها در شبکه دو سیما به رقابت با دیگر مجموعههای تلویزیون میپردازد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به طور معمول شبکههای تلویزیونی ترجیح میدهند تا در نوروز شادترین سریالهایشان حتی اگر کمدی صرف نباشد را برای مخاطبان درنظر بگیرند و پخش کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در همه آثاری که برادران محمودی ساختهاند اشتغال و ازدواج دو رکن اصلی است. آنها بیش از هر چیزی دغدغه جوانان و مسائل مربوط به آنها را دارند و این در همه آثار چه سینمایی و چه تلویزیونیشان مشهود است. یکی از مسائلی که این روزها بیش از پیش به آن توجه میشود حمایت از کارآفرینان نمونه است. در شرایطی که بسیاری از خانوادهها بار فشار اقتصادی را بر دوش میکشند، برخی هم هستند که با ایده و طراحی جالبی که در ذهن خلاقشان دارند، کسب و کاری حلال برای خودشان به راه انداختند و از آن طریق امرار معاش میکنند.
این سریال با روایتی عاشقانه در کنار موضوع حساس و مهم "گاندو"، "نونخ3" و "نوروز رنگی" به رقابت میپردازد؛ داستانی که شاهد دو ماجرای عاشقانه بین دو زوج خواهید بود. لیلا و بهروز از طرفی و مهران و آوا نیز از سویی دیگر راوی این قصههای عاشقانهاند.
مجموعه "همبازی" به کارگردانی سروش محمدزاده هرچند در ابتدا طول کشید تا داستانش آغاز شود اما با پخش قسمتهای جدیدتر و جلورفتن داستان مخاطب با یک ماجرای عاشقانه و یک ملودرام چندبخشی مواجه شد و همین چندضلعی بودن ملودرام موجب شد تا نه تنها مخاطبان قبلی سریال آن را جدّیتر دنبال کنند بلکه در ادامه تماشاگران جدیدی نیز به جمع بینندگان این سریال افزوده شود.
"همبازی" به خوبی در کنار روایت عاشقانهای آرام به تفاوت نسلها و لزوم گفتوگو بین آنها پرداخته است و علاوه بر آن به خوبی نشان داده که نمیتوان هر تصمیم و سنتی را فارغ از درست و غلط بودن در زمان اتخاذ آن به مدت طولانی ادامه داد و یا حتی دیگران و نسلهای آینده را مجبور کرد تا به تصمیمی تن بدهند که بزرگترهای آنها چند دهه قبل گرفتهاند.
ویژگی دیگر نمایش اهمیت تولید و کار در کشور است؛ سریال به خوبی نشان میدهد که اگر به جوانان نسل حاضر در هر زمینهای از کاشت و پرورش گیاهان دارویی تا مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بها داده شود و موانع تولید رفع شود، میتوان شاهد رشد و پیشرفت آنها و به طبع رشد و پیشرفت جامعه بود.
در تولید علاوه بر پشتکار تولیدکننده و کارآفرین، متغیرها و موانعی وجود دارد که باید دیگران اعم از دولت و نهادهای مختلف آن را رفع کنند. از کمبود نقدینگی که شخصیت بهروز (کامران تفتی) با آن گرفتار است تا مشکل مالکیت زمین که از سوی خانواده شخصیتهای اصلی (علی اوسیوند - همایون ارشادی) ایجاد شده است.
نکته دیگری که سریال "همبازی" در لایه زیرین تعریف روابط عاشقانه به مخاطب منتقل میکند، اهمیت نیروی انسانی است؛ آنچه برای یک تولید و رشد جامعه حتی بیشتر از نفت و زمین مهم است، نیروی انسانی متبحر، کارآمد و متعهد است که تلاش دارد خود را از صفر به هزار برساند و در این راه موانع را پشت سر بگذارد.
مجموعه "همبازی" با داستان ملودرامی عاشقانه مخاطب را با خود همراه میکند و در زیرلایه متن خود به مفاهیم ارزشمندی همچون اهمیت تولید و کار، احترام به پیشکسوتان، تشکیل خانواده و حفظ سرزمین مادری پرداخته است که تماشاگر بعد از دیدن هر قسمت به صورت ناخوداگاه به این ارزشها فکر میکند.
تهیه کننده تک تیرانداز: مخاطبین جدی سینما پای تلویزیون میآیند/ صداوسیما میتواند جای خرید فیلمهای گران خارجی فیلمهای داخلی را بخردیوسف تیموری: برگِ برنده نوروز امسال دستِ تلویزیون است/ "نوروزرنگی" را میبینم دلتنگ صحن امام رضا(ع) میشوم+ فیلمسالی بد برای کارشناسان تلویزیون/ اشتباه کردن برای وایرال شدن به هر قیمتی!انتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شبکه دو عید نوروز رسانه ملی تلویزیون سریال شبکه دو عید نوروز رسانه ملی تلویزیون سریال
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۰۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
به گزارش همشهری آنلاین، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقهای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ۵» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ۶» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
کانال عصر ایران در تلگرام